tisdag, december 12, 2006

Nä, nu förstår jag inte

Gick in och kollade min orderstatus. Min beställning hade rubriken "skickad". Fasiken vad glad jag blev. Bestämde mig ändå för att trycka på ordern och kolla. Då stod det på de två varorna som enligt mejl var restnoterade igår "Packas". Vad innebär packas? Att de finns i lagret och att Tomtens små nissar stoppar dem i ett paket till mig as we speak? Eller är packas ett annat ord för "vi väntar på att få varorna i lager"?
Sen försökte jag komma i kontakt med kundtjänst på företaget för att klara ut detta. Man skulle använda deras kundtjänst-formulär. Först fick man välja vad det gällde, och när man gjort det fanns det fem frågor man kunde välja på. Ingen av dem var i närheten av vad jag undrade. Och där tog det bara stopp. Inget telefonnummer, ingen mejl, ingenting.
Ah well. Jag hinner ju köpa julklapparna i nästa vecka om de inte har kommit. Lugn och fin, inget att stressa upp sig för. Tänk vad mycket lugnare jag är på morgonen än på natten.

2 Comments:

At 11:36 fm, Anonymous Anonym said...

Att de packas innebär just att de packas. Såvida inte någon ljuger för dig. De skickas förmodligen imorrn eller så.

 
At 8:41 fm, Anonymous Anonym said...

Det här är ändå baksidan med nätshopping...men en bra kundtjänst hör av sig på ett eller annat sätt och berättar status :)!

Kul att läsa din blogg, du skriver så roligt :)!!

 

Skicka en kommentar

<< Home