onsdag, december 27, 2006

Mellandagsrea

Nu har jag med vässade armbågar banat min väg genom Uppsalas affärer. Det var jag värd efter 40 fruktansvärda minuter i tandläkarstolen. Har aldrig tagit bort tandsten förut men fy fan vad ont det gjorde. Men så började jag tänka "Skärp dig, du har fött barn för fan." Och så kom jag ihåg att mitt mantra då var "Slappna av och andas" så gjorde jag det. Då gick det bättre.
Vi köpte
1 par byxor á 100 kr
1 kofta á 250 kr
1 tröja till Kaspian á 80 kr
1 tröja till Johan á 80 kr
Sen blev det lite till fullpris, bodysar och vantar och så.

Skulle egentligen sätta mig och plugga nu, har massor att läsa. Men så ringde Johanna och ville gå på bio, det kan man ju inte säga nej till. Vi går på 18-bion så risken för att insomna i biosalongen minskar något. Så nu äter jag sen lunch/tidig middag och ska snart in till stan igen.
Imorgon ska jag och redaktionen i tidningen jag från nyår är med i träffas på Ofvandahls för red-möte. Det kommer bli så sjukt bra!

Så från luuuuugn jul blir det nu busy busy. Fick årets sista Filosofisk tidskrift också. Och inser att jag hittills läst 0 artiklar under hela året. Skärpning! Så imorse slängde jag mig på soffan och läste en artikel om Heidegger. Bra det!

2 Comments:

At 6:04 em, Anonymous Anonym said...

redaktionen bestående av dig och eh.. dig?

 
At 8:54 em, Blogger Veronika said...

ad: Ylva också. Och Christian är med på ett hörn, fast han är på Gotland just imorgon. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home