onsdag, december 27, 2006

Min del av de 52 miljarderna (varning: skryt)


Två par ljusstakar fick jag av mamma och pappa.


Ett nattlinne av farmor och farfar. Av dem fick jag också ett litet kontant bidrag som ska gå till mitt tandläkarbesök i morgon. Nej, jag ljög. De ska gå till SHOPPING förstås.


Fem (!) par strumpor av mamma och pappa.


Evert Taubes samlade skivutgivning. Delad present med Johan av hans föräldrar. Av dem ska vi också få en spis/ugn som vi åker och väljer ut på fredag.


Delade presenter med Johan. Slev av mina systrar, bok av mina föräldrar.


Delad present med Johan, presentkort på ikea. Av mina föräldrar.


Snygg necessär med tre par trosor i. Av syrrorna.
Av Pernilla fick jag och Anneli också Mupparnas julsaga - antagligen den bästa versionen av Dickens klassiska spökhistoria kring jul. EVER! Vi har i många år sett den svenska versionen på vhs - men tack vare mupparnas 50 års jubileum har den nu kommit ut på dvd. Där får man välja språk. På svenska gör Sven Wolter Scrooges röst - då kan det ju inte vara dåligt!
Ingen jul utan mupparnas julsaga. Viktigare än Kalle och Karl-Bertil. Iaf när jag firar jul.


Morgonrock från Johan. Sitter i den just nu - funkar riktigt bra.

Av Johan fick jag andra delen i nyutgivningen av gamla Modesty Blaise-strippar. Första delen fick jag förra julen. Undrar vad jag får nästa jul?

Julkortsstatus 26 december: 8 julkort i lådan, 3 i eposten. Helt klart godkänt. Tack, tack, tack.
Bästa julkortet var från Herminne som efter de jag kände till också hälsade från "magen". Åh, en bebis till på väg. Jag tycker om bebisar.

2 Comments:

At 8:18 fm, Anonymous Anonym said...

Alltså jag som inte fick några julklappar alls på julafton blir ju lite nyfiken på hur många julklappar du själv ger bort för att få så mycket. Jag ger ju inte några (mer än till min ena brors barn och då får ju Luna av honom i utbyte) och kan liksom inte räkna med några paket tillbaka. :-)

 
At 10:08 fm, Blogger Veronika said...

ellen: Jag ger till mamma, pappa, syrrorna, Johan, farmor o farfar, kusinerna (om de firar jul med oss vilket de inte gjorde nu) och Johans föräldrar. Ja, och så Kaspian förstås.
Så ibland undrar man ju om man går plus, men det är ju inte det viktiga. Föräldrarna mina fick tex en dvd-spelare, och Johans pappa fick ett båtsportkort (kostar 750 kr). Fast det är klart att spisen/ugnen smäller ganska högt.

 

Skicka en kommentar

<< Home