måndag, december 25, 2006

God jul

Först vill jag bara säga förlåt till alla som fått skuldkänslor över mitt inga julkort-inlägg. Det var verkligen inte meningen att bre på er stress och ångest inför julhelgen. Jag tänkte helt enkelt inte på att så många av er jag skickat kort till läser här. Konstigaste ursäkten står dock Johans faster för, hon har inte skickat för vi inte skickat flyttkort till dem. Hallå? hitta.se? privatpersoner.eniro.se? Vuxna människor ...

Julen har förlöpt som sig brukar. Med massor massor av godis och julklappsöppning. Skriver en ordentlig skrytlista när jag kommer hem så jag inte glömmer nåt. För skryta bör man när man fått så mycket fint som jag gjort.
Har nog aldrig varit så många julklappar över vår gran. Och den som fick flest var Kaspian. Han var dock helt ointresserad av dessa. Han gnagde glatt på snörena. Men mycket fint fick han också. Massa kläder och leksaker och sånt.

Det bästa med julen? Det är att vi är hemma hos mig. Mina syrror leker barnvakter och är nöjda så länge de slipper byta blöja. Så Kaspian får stimulans 24/7 så jag hinner lösa sodukos och läsa allers och titta på discovery channel. Det enda jag behöver göra är byta blöja. Och så jobbigt är ju inte det.
Nu ska jag titta på På spaning med Bridget Jones. Har bara sett ettan och det är något av en favorit. Rådiggar tex Legally blonde också, men den tvåan var ju ingen höjdare. Hur bra filmen är spelar mindre roll, för till den kommer massa godis förtäras. Jag åker ju hem till mitt godislösa hem i morgon så det är bäst att passa på.

Imorgon blir det även lite middag hemma hos Johans föräldrar. De får sina julklappar (det de önskat sig, tråkmånsar). Vi får ju ingen julklapp så där inslagen, vi ska åka och välja ut en spis sen. Fasiken vad göttigt det ska bli med ny ugn/spis.

Hoppas julen varit god. Min har varit bra. Enligt förväntan, helt enkelt.