torsdag, december 28, 2006

Nu blev jag utmanad

1. Vad är du för person?
-Vad är min människa för en människa?
-En tjyyv.
Nä, det är jag iaf inte. Jag antar att jag är en småbitter, engagerad, optimistisk, självsäker och ganska lat person.

2. Hur tror du andra upplever dej? Blogg/internervänner och IRL.
Bloggvänner: Öh? Jag vet inte. Ni kan berätta i kommentarerna.
IRL: Se ovan?

3. Vad är dina sämsta och bästa egenskaper?
Sämsta: Lat, slarvig och dålig på att avsluta det jag påbörjat.
Bästa: Håller vad jag lovar, öhm, sen kom jag inte på nåt. Glad?

4. Vad är det bästa och sämsta du gjort i livet?
Bästa: Nuppa med Johan? Det ledde till mycket gott. :)
Sämsta: Jag kommer faktiskt inte på nåt.

5. Ett barndomsminne som påverkat ditt vuxna liv.
Minnen påverkar en väl inte, men däremot händelser? Jag kan rabbla upp så där hundra traumatiska händelser med mat i, och det påverkar mig i högsta grad varje dag. Det finns en anledning till att det enda jag äter korv och choklad.

6. Några personer i barndomen som betytt väldigt mycket.
Mamma?

7. Några personer som betyder mycket just nu.
Johan, Kaspian, Johanna, och min familj. Sen finns det många jag bryr mig om hur det går för och är nyfiken när de skaffar nya karlar, eller damer för den delen, och sånt. Men kanske inte som jag skulle simma genom flytande lava för.

8. Tror du att några har varit hemligt förälskade i dej?
Nej.

9. Vad gör du om tio år?
Jobbar. Beroende på mina val de närmsta tre månaderna antingen som gymnasielärare eller som ... filosof? Fast den där filosofin har jag ju funderat på i hundra år men kommer ingen vart. Ska läsa alla filosofiska tidskrifter och se om jag fortfarande är sugen. Annars är ju lärare ett hedersvärt arbete.

10. Vad tror du att du har betytt för andra?
Beror på vilka andra. En vän i nöden och en vän i glädjen.

11. Om man inte känner dig, vad får man för intryck av att se dej på stan.
Vad är det där för uteliggare som står och kollar på dior-mascaror? Eller möjligen, hur fan fick den där fågelskrämmen en så söt unge, under förutsättning att jag har Kaspian med mig.

12. Nån egenskap som du inte besitter som du skulle vilja ha.
Disiplin (kan jag inte ens stava till).

13. Nått du inte gjort men vill göra?
Massor, åka jorden runt, segla i medelhavet, mest resegrejer. Om jag hade råd skulle jag gärna gå till någon hjärnnisse och prata bort mitt mathandikapp. Och om ni bara tror att det är att ta nåt man inte tycker om och tugga svälj är ni dumma i huvudet. Och hör sen!

Jag utmanar inte vidare. Precis som vid kedjebrev är jag slutet.

5 Comments:

At 12:08 em, Anonymous Anonym said...

Såhär uppfattar jag dig: smart, rapp i käften och väldigt mycket humor.

 
At 12:20 em, Blogger Veronika said...

mimmi: *rodnar* Tack, vad snällt.

 
At 1:24 em, Anonymous Anonym said...

Smart, roligt, taktlös, slö, leende och allmänt lättsinnig på ett positivt sätt.
Så är det.

 
At 2:03 em, Anonymous Anonym said...

glömde spontan

 
At 6:34 em, Blogger Veronika said...

ad: Hehe.

 

Skicka en kommentar

<< Home