tisdag, december 12, 2006

Bitter och bortglömd

Fick veta just att en vän ska gifta sig på lördag. Har vetat förr att det var på g, men inte att det var så dags. Känner mig faktiskt väldigt bortglömd som får veta det nu.
Hade kanske inte räknat med en inbjudan till middagen, jag vet att det är dyrt. Vet inte hur ceremonin ska se ut, kanske det inte får plats många där, men det hade ju varit trevligt. Åtminstone hade jag nog räknat med att vara med på möhippan. Men att jag inte fått veta nåt om den är väl inte vännens fel, utan den som håller i möhippan.
Är det här straffet för att jag deklarerat att jag aldrig ska gifta mig? Kanske folk inte vill ha med mig när de vet att jag aldrig kommer bjuda tillbaka?
Känner mig ledsen och bortglömd. Tur att jag fick veta nu och inte sen. Nu hinner jag iaf ordna ett kort och gratulera.