tisdag, november 07, 2006

Funderar på att skolka

Om en timme borde jag åka till skolan för en norskalektion. Men jag har ingen lust. Det är egentligen obligatorisk närvaro, men jag och utbytesstudenterna är de enda som inte missat en enda lektion (hittills). Alla andra har ju misst minst en lektion var. Vi ska inte göra något viktigt idag heller. Eller, viktigt och viktigt. Vi ska lära oss mer om norska dialekter (herre gud, jag studerar dialektologi just nu, jag orkar inte) och om norska personnamn. Finns ingen uppgift om det. Funderar på att sätta mig och göra några inlämningsuppgifter istället. Har också typ halva boken Dialectology att läsa till imorgon. Och det är faktiskt min huvudkurs.
Varför jag inte pluggat tidigare? Nej, jag har varit storbitchen hugo och gått runt och gnällt. Nej, det har jag ju inte. Jag orkade inte vara arg på Johan för att han använder varje ledig stund att spela wow istället för tex städa. Så jag har städat i några dar. Så nu behöver det inte städas, så nu behöver jag inte vara arg på Johan för att han inte städar. Okej, han städade faktiskt avloppet i söndags. Och igår planterade han ljung på balkongen (för det är ju viktigare än att hela golvet inte är fullt med dammtussar). Så något har han ju gjort.