söndag, november 05, 2006

Chaplins hemlighet

Nu sitter jag och försöker undersöka bokmålet i Chaplins Hemmelighet. Så himla tråkigt. Men boken är redan 2 månader sen, så jag måste lämna den tillbaka imorgon. Insåg när jag började arbeta med den igen att jag inte orkat skriva 250 ord om vad jag tycker om boka heller. Så jag måste hitta på något. Har gjort det härliga att skriva "Chaplins hemmelighet är en mycket läsvärd roman. Samtidigt som boken språkligt sett är mycket enkel, är den komponerad väldigt komplext. De små bihistorierna har både ett värde i sig, och tillför huvudhistorien en dimension den annars aldrig hade haft." Och sen inga exempel - nada. Så nu måste jag försöka komma på vad jag menade, för det var så länge sen jag läste. Men det lät ju ganska klokt, så det är nog bäst att spinna vidare på det.
Johan kom som sagt hem full som en rallare inatt, och hade i morse inget minne av hur han kom i säng. Tur jag var hemma och kunde berätta. Så jag satte honom på toalettrengöringstjänst när han vaknade. Så nu är badrummet så rent det aldrig varit. Ett litet tips bara: När ni ska göra rent vattenlås och avlopp och så - stäng badrumsdörren, och helst alla rumsdörrar öht. För annars kan det börja lukta bajs i hela lägenheten. Och det är faktiskt jäkligt otrevligt.