torsdag, november 02, 2006

FAAAAN

Jag skulle ju bli klar med hemtentan ikväll. Har två sidor kvar att skriva. På dessa två sidor ska jag skriva om komposition och berättarteknik i valfri roman ur läslistan, samt göra ett snyggt avslut på de andra två frågorna jag skrivit om. Dels har jag jämfört Cunninghams Timmarna med Woolfs Mrs Dalloway, en ganska tacksam uppgift. Dessutom har jag jämfört förhållandet mellan staten och individen i Kafkas Processen och Boyes Kallocain. Har dock avslutat båda frågorna mitt i ett resonemang, och utan något som knyter ihop kappsäcken.
Idag har varit vad man skulle kunna kalla en kass pluggdag, hela veckan har varit ganska kass pluggmässigt. Hade egentligen velat tvigna ut Johan och Kaspian i några timmar, men man kan inte göra det när det är minusgrader, och man redan gjort det flera gånger sista tiden. Dessutom hade jag inga rena kläder, och inte Kaspian heller, och inte Johan heller, så det blev tvättstuga (dock bara 2 maskiner). Ochs en skulle man äta middag, och sen, och sen, och sen. Och nu är klockan snart elva, och jag har sjuuuuuuukt mycket kvar på hemtentan.
Hade gärna jobbat lite i tisdags + onsdags. Men syrran var här, vilket var kul. Vi tränade och det är ju alltid bra. Men jag hade väl i någon vrå av min hjärna tänkt att Anneli kunde passa Kaspian medan jag skrev hemtenta och Johan städade (vilket såååå mycket behövs). Men så blev det ju inte. Och igår kom Pillan också. Och hon skulle ha min dator i en timme och skriva ut saker. Hon hade förvarnat, men jag hade glömt. Så jag satt och glodde på tv istället. Fick ju lite pluggat till dialektologin, vilket egentligen är onödigt. Hade varit bättre att skita helt i den kursen fram till nästa vecka, jag hinner plugga ikapp. Det är viktigare med littvet-deadlinen.
Och Johan har helt förlorat tålamodet. Han blir arg på Kaspian hela tiden, och surar jämt känns det som. Så så fort Kaspian blir kinkig får jag typ byta blöja, ordna mat, medan Johan sitter i soffan och känner sig som världens sämsta förälder. Det som är är att Johan låter mig sova ut på mornarna, vilket jag behöver. Hade aldrig klarat dagarna annars. Men jag vet inte om sovmornarna är värda, när de gör att Johan inte sover ut och istället går runt och surar. Dessutom har han blivit besatt av att gå ner i vikt och äter inte ordentligt. Eller, han hävdar att han gör det, jag hävdar att han inte gör det. Och jag skulle lacka ur om någon sa något sånt åt mig, så han äter väl ordentligt då.
Nåja. Sanningen är väl att det inte är bästa humöret här hemma. Och jag försöker bara se till att det blir ordning och bra. Att vi är hela och rena. Och mätta. Och att jag blir klar med min hemtenta. Jag får sitta tills den är klar, och sen skita i lektionen imorgon (ej obligatorisk närvaro - i love nordiska språk).

På lördag ska Johan vara borta hela dagen + festa kalas på natten och komma hem full. Min plan är att jag då, eftersom jag kan skita helt i skolan i helgen, vilket blir första helgen på länge jag kan göra det, ska städa och fixa. Vill någon (syster? Adde?) hjälpa till vore det supernajs. Jag bjussar på mat och gotter som vanligt. Ni känner ju mig. :)

4 Comments:

At 10:08 fm, Blogger P said...

Jag kanske kan komma lite på imorgon, om jag inte är bakis dvs ;) Borde väl plugga, men, höhö :p

 
At 12:34 em, Blogger Veronika said...

pernilla: Jag ska på tentafest ikväll, så bakis är okej. :)

 
At 3:03 em, Anonymous Anonym said...

åh ketchup och bacon är ju mumsigt. men jag ska festa på lördag hade jag tänkt, så det går ju inte då.

 
At 10:19 em, Blogger Veronika said...

ad: En annan gång, kanske? Du är alltid välkommen. Det blev faktiskt bacon, hur kunde du veta det?

 

Skicka en kommentar

<< Home