onsdag, oktober 11, 2006

Politik

Efter valet var jag nere i typ en vecka. Kände mig ledsen och väldigt orolig för framtiden. Sen försökte jag "skärpa mig" och tänkte att det ordnar sig nog. Hur illa kan det bli? tänkte jag.
Från igår har ilskan och ångesten kommit tillbaka. Jag tänker att vissa saker faktiskt är bra, men överlag blir det sämre och sämre och sämre. Jag vill inte vara med i alliansens Sverige.
Jag vill kunna låna böcker på bibliotek.
Jag vill att folk som har det sämre ställt än jag (som ändå har ett bok-konto på 1000 kr+ i månaden) ska kunna låna böcker på bibliotek.
Jag vill kunna vara hemma sjuk någon gång ibland när jag är sjuk.

Äh - jag kom av mig. Blev tvungen att byta blöja och natta bebis. Jag vet inte vad jag vill längre. Ska nog städa skrivbordet istället.

3 Comments:

At 9:26 em, Anonymous Anonym said...

Det kommer nog inte bli så dåligt, hoppas jag. Klart man ska kunna gå till bibblan och låna böcker, är väl inget de vill ta bort?

Angående att vara sjuk kommer ersättningen vara kvar som den ser ut idag, det ända de gör är att sänka taket lite, och det borde ju inte drabba en fattig student? ;-)

Men jag förstår oron, visst är det lite pirrigt när man inte vet hur Sverige ska se ut imorgon.

Kram Jennie

 
At 9:35 em, Blogger Veronika said...

Tre karensdagar istället för en gör väl ganska stor skillnad? Det är faktiskt inte taket jag oroar mig för. Och avgifter på bibliotek har de ju pratat en del om. Att det ska bli avgift på de idag avgiftsfria statliga muséerna är bestämt, sa de idag. Det andra är väl inte bestämt. Än.

 
At 10:29 em, Anonymous Anonym said...

Usch ja, man blir verkligen deppig...

 

Skicka en kommentar

<< Home