söndag, oktober 08, 2006

Jag är duktig som tränat idag

Idag blev det ett bodybalance-pass igen. Vi avlsutade med lite avslappning och meditation. På slutet skulle vi krama oss själva och peka med näsan mot magen och tänka en positiv tanke om oss själva. Min tanke var
Jag är duktig som tränat idag.
Den har jag nu burit med mig under kvällen. Och det är nåt specillt med träning, för jag känner mig så himla duktig när jag gjort det, samtidigt som känner mig ungefär lika dålig när jag låter bli. Så det är väl helt enkelt bäst att inte låta bli.
Har ännu inte hunnit göra någon planering över veckan som kommer, men det lär bli träning måndag (spinning) och onsdag (gym med pt). Kanske att jag kör ett step-pass på torsdagen, beroende på hur det ser ut. Iofs ska Kaspian på 6-månaders koll på bvc, så antagligen inte. I helgen blir det ingen träning iaf. Farfar fyller 80 år så vi åker hem. Johan (som inte bara har smeknamnet bagarn utan också kocken) ska laga kalasmiddag till hela släkten ( på pappas sida - 15 pers).

Skolmässigt är läget fortf mycket stressat. Viktigast är att förbereda litteratur-lektionerna. Detta pga att klassen är superambitiös så det gäller att vara åtminstone hyfsat förberedd, annars verkar man superdålig. Läraren ser också till att alla pratar, så det gäller att räcka upp handen och säga nåt illa kvickt, annars får man en måfå-fråga som man kanske inte kan besvara.
Språkhistorian tycks inte behövas förberedas alls, läraren går igenom saker grundligt och ställer sällan frågor till oss. Samtidigt är det ju bra att någorlunda följa litteratur-planeringen vi fått, annars sitter man där när man får hemtentan och har bara läst 1/4 av litteraturen. Har iofs fortf inte fått huvudboken från Studentbokhandeln. Dumma dom!
Norskan hade jag ju tänkt slutföra i september, men det har jag inte gjort. Lektionen på tisdag är inte förberedd, har läst 0 sidor. Så det måste åtgärdas, för norskläraren kräver också att man är påläst. Men efter förra lektionen där han ville att vi skulle prata om ett verb (typ om det stod i dåtid eller nutid eller så) och tjejen bredvid mig svarade "Eh, typ ... feminint?" känner jag mig inte så himla stressad. Appropå det: Det där med elitskolor kanske inte är en så dum idé?
Hur som helst är jag iaf duktig som tränat idag.

2 Comments:

At 11:58 em, Anonymous Anonym said...

"Och det är nåt specillt med träning, för jag känner mig så himla duktig när jag gjort det, samtidigt som känner mig ungefär lika dålig när jag låter bli. Så det är väl helt enkelt bäst att inte låta bli."
Precis så är det. Jag måste sluta låta bli.

 
At 12:05 fm, Blogger Veronika said...

mimmi: Precis. Det ska väl inte vara så svårt? Bara att sluta låta bli. Eller?

 

Skicka en kommentar

<< Home