onsdag, oktober 11, 2006

Vad är smartast?

Att plugga till jag stupar, nu när familjen ändå sover för natten. Eller att sova nu, och försöka plugga i morgon när jag vaknar? Jag får nog mest gjort om jag fortsätter plugga nu. Har skola 13 så jag kan ju ta sovmorgon, bara Johan orkar ta hand om Kaspian i morgon bitti. Och det är ju "hans jobb". Fast jag kommer hem först vid 20-tiden (möte + träning) så jag borde ju ta lite barnansvar på morgonen. Och i såna fall borde jag sova nu.
Äh. Både jag och Johan visste att oktober skulle suga hårt. Jag har sjukt mycket att studera, så då måste jag ju också göra det. Då får Johan ta hand om Kaspian. Jag bytte faktiskt världens äckligaste bajsblöja idag, jag bespararer er detaljerna. Jag säger bara ä c k l i g t. Så då behöver jag ju inte ta hand om Kaspian i morgon. Men jag vill, för han är så himla söt och go. Men kommer jag hem vid 20 är han nog vaken i en eller två timmar efter det, så då kan jag vara barnvakt.
Så får det bli. Tillbaka till ordbildningen under fornsvensk tid. Ooooh, vad intressant!