tisdag, oktober 10, 2006

Strul

Jag sitter på söndagkvällarna och pusslar med mitt schema. Vissa tider är fasta såsom lektioner, möten. Däremellan försöker jag sätta in träningspass där det passar, och pluggtid på bibblan och tvättstuga och och och. När de fasta tiderna då strular till ilsknar jag till.
Igår satt jag och hela klassen i klassrummet. 5 minuter efter lektionen skulle ha startat började vi fundera på var läraren var. 15 minuter efter gick någon till informationen och frågade. Då var lektionen på onsdag! Vi hade fått fel schema helt enkelt. *mutter mutter* Idag när jag kom till lektionen (ett annat ämne) sitter det en lapp på dörrren "Lektionen idag inställd. Flyttad till samma tid imorgon".
Så nu har min lediga familjemysonsdag förvandlats till krockande obligatoriska lektioner. För det följer ju all rim och reson att man kan flytta obligatorisk undervisning med bara en dags varsel. Kanske ska visa fram de av universitetet framtagna policina i dylika frågor?
Apropå policys har jag (såklart) engagerat mig i kårens grupp för föräldrar som studerar. Än så länge är det jag och en liten familj. Men vi ska ordna barnvagnsfika och försöka få fler engagerade. Fast vissa kanske bara vill fika med andra studenter som har barn och då ska ju det också gå bra. Men även ska vi titta på universitetets föröldrapolicy och sammanfatta hur det funkar med sgi för studenter. Och då är det ju bra om vi är fler än tre. Att jag inte kan hålla mig borta.