onsdag, oktober 11, 2006

Dagens träning - besviken

Idag träffade jag pt. Och han var ju trevlig och kunnig, men personkemin stämde ingenstans. Han frågade när vi var klara om jag ville boka en ny tid. Men jag kände bara neeeeeej! Hur ska jag göra nu? Jag kommer ju vilja utnyttja mina tre timmar pt man har om året, men kanske inte med honom som pt. Och jag vill ju inte göra honom ledsen. Ska jag säga så när jag bokar "Jo, jag vill boka tid med pt, men helst inte ***"?
Vi gick bara igenom hur man ska göra olika övningar i maskinerna. Någon egentlig träning var det inte tal om. Massa tips fick jag, och så kollade han att jag gjorde övnignarna rätt och belastade rätt muskler och sånt. Efteråt gick jag till konditionsavdelningen och körde 24 min förprogrammerat pass på cykel. Det är så himla snopet med kaloriräkningen. Jag brände typ 160 kalorier. Det är ju ingenting. Då är det bättre med gruppträningarna, för där känns det som man bränt 1000 kalorier, och det finns ingen som säger att man inte gjort det.

5 Comments:

At 11:15 em, Anonymous Anonym said...

Hey, du betalar ju! Då får man bestämma själv. Klart du kan säga att du vill ha nån annan. Fast jag håller med, det kan vara rätt jobbigt. Då får man bita ihop och vara en bestämd konsument. Jag kan hålla tummarna för dig om du vill. :-)

 
At 9:17 fm, Blogger Veronika said...

sara: Det är sant, jag betalar faktiskt. Men jag är ruggigt dålig på att vara bestämt konsument. Nästa besök får ändå vänta nån månad, så då kanske jag antingen samlat mod, eller glömt att jag inte riktit gillade killen.

 
At 2:13 em, Anonymous Anonym said...

duktig ändå som tränar och har empati med honom samtidigt

 
At 6:31 em, Blogger Anneli said...

veronika: jag klarar ju inte ens av att byta tandläkare fast hon jag har har gjort en tjejs halva ansikte förlamat...

 
At 7:28 em, Blogger Veronika said...

anneli: Haha. Det är ju sant. Hellre okarismatisk pt än förlamgörande tl. :D
ad: Visst är jag duktig!

 

Skicka en kommentar

<< Home