torsdag, april 06, 2006

Jag undrar jag

Hur många tittar egentligen på efterlyst. Jag och Johan har slötittat några gånger. Och nu sitter han och äter nötter i soffan framför tv:n. Jag lyssnar mest. Jag menar, hur stor är egentligen chansen att de får fast folk? Eller får tag på de vittnen de ibland söker "du kvinna som rastade hunden vid OK-macken klockan 06:15 den fjortonde maj"? Det verkar ju ändå som att de ofta får fast bovarna. Det är bra.
Ungefär som syrran visade mig ett brev till pappa när jag var hemma över jul. Det var från tingsrätten i Stockholm, och började typ med "angående grov stöld, narkotikabrott, blabla". Jag typ hann tänka "herre gud - vad är detta? vad har pappa hittat på nu?". Sen lite längre ner stod det att pappa skulle komma dit för att vittna angående en cigarettfimp han hittat på sin arbetsplats. Knasigt värre. Har inte frågat hur det gick med det där.
Nej ni - nu är det sovdags.

1 Comments:

At 11:27 fm, Anonymous Anonym said...

Lugn bebisen kommer snart, nu kan det ju inte vara långt kvar. Ordspråket; "Den som väntar på något gott..." Stämmer bra in här. Det är så mysigt när man får bebisen, blir nästan lite avundsjuk på er som har det kvar. Hur ska man någonsin kunna bli mätt på det här?

Kram Jennie

 

Skicka en kommentar

<< Home