onsdag, mars 15, 2006

Paket

Oh, igår låg det två paket på hallgolvet när jag kom hem. Dels ett väldigt litet ett från libero, med två blöjprover. Tycker det är lite snålt? Blöjor kostar typ 2,50-3 kr styck (tror jag) då kunde de väl bjussat på lite mer? Fick även några rabattkuponger, typ 5 kr rabatt på natusan baby oil. Nåja, det är alltid några småslantar.
Sen fick jag även en söt overall med Pelle Kanin, som jag "ropat in" på tradera. Det var sista grejen från min (näst) senaste shoppingstund vid datorn.
Men efter det har jag och Johan haft en till. Eller Johan faktiskt. Dels hittade vi en 50-års present till pappa (hoppas han inte läser här???): ett örngott med jättefula ugglor på. Pappa samlar på ugglor, så det passade ju bra. Får köpa nåt lite finare också, tror jag. Han fyller ju ändå 50. Sen har Johan köpt en babyfilt också. Riktigt söt. Den kommer kosta 60 kr med frakt, så det är ju något billigare än att köpa nytt. Jag bjöd på ett sött vagn-set (alltså påslakan och örngott), men någon bjöd över mig. :(
Sen en ganska rolig sak. Vi var ju på Bauhaus igår, och då stod jag och Johans mamma och tittade på tyger medan Johan och pappan sprang omkring och letade gerlåda (tror jag det heter). Då kände jag igen ett tyg från ett sånt vagn-set på tradera. Tyget kostade 39 kr/metern, och utgångspriset på tradera var 149 kr om jag inte minns fel. Iofs ett ganska kreativt sätt att försöka tjäna pengar, men jag tycker 149 kr för ett set är ganska dyrt. *snålis* Jag hade tänkt skriva nåt om marxistisk teoribildning (jag har ju ändå läst 5 poäng marxistisk filosofi), men jag har glömt alla fina ord, kommer bara ihåg principerna. Så jag struntar i det. Angående hela det här tjäna pengar på att sy påslakanset-grejen, alltså.