tisdag, april 25, 2006

Ingen kossa längre

Nu har jag inte pumpat på över ett dygn, utan Kaspian ammar båda brösten. Än så länge funkar det. *peppar, peppar* Frågan är, om det blir fel och sår och jobbigt igen, om jag orkar fortsätta.
Igår blev Johan pappa på pappret också. Det firades med att köpa en bärsele. Kaspian älskar så mycket att bli buren, eller ligga mot bröstet. Vi insåg att ska vi (eller framför allt jag, när jag är ensam hemma) få något gjort är en bärsele så gott som nödvändig. Jag och Johan bar båda runt honom i en provsele i butiken, och han trivdes så bra. Så vi köpte. Och igår kväll fick han åka sele flera timmar, och han trivdes som fisken i vattnet.
Vi hann även med ett besök på Uplands, där alla pratade om "Jag ammar min sju-åring"-dokumentären. Jag tyckte nog att det var lite sjukt. Både att amma sjuåringar, och att man inte får amma sina småbarn på en parkbänk.
Det är inte enkelt att just ha fått barn, samtidigt som det är internationella amningsveckan. I tv och tidningar står det inte om nåt annat.
Oj, skrikande bebis.

4 Comments:

At 11:16 fm, Blogger Veronika said...

Jo, det är det. Finns det andra sorter?

 
At 2:16 em, Anonymous Anonym said...

jag tycker BabyBjörn är de bästa. alla som tycker annorlunda borde få spö

 
At 7:30 em, Blogger Veronika said...

Adde, du ska kanske höra hennes argument innan du hotar med spö?
Mimmi: Ta inte Addes inlägg allvarligt, jag tror han försöker vara rolig.

 
At 9:24 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha! Nu hettar det till här! :D

 

Skicka en kommentar

<< Home