onsdag, april 19, 2006

Grattis till Tom & Katie

Nu har de också fått sin lilla bebis, en flicka som heter Suri. Vackert namn. Låter lite finskt.
Apropå moderkakor: Jag blev tillfrågad om jag ville se den. Jag typ "Eh, varför skulle jag vilja se den?". Johan tittade lite. Han sa efteråt att jag nog inte ville se den. Jag hade ju just fått min lilla bebis och tittade på den. Hur intressant är då moderkakan. Hur som helst verkar det sjukt äckligt att äta av den.
Apropå att skrika under förlossningen: Finns det nåt jäkla alternativ. Det gör ju skitont? Okej att barnmorskan stod bredvid och tyckte att jag skulle använda skrikkraften åt att trycka ut bebisen. Och, well, när jag höll skriken inne och bara tröck kom ju bebis ganska snabbt. Men iaf. Man måste få jämra sig och skrika.

2 Comments:

At 4:25 em, Anonymous Anonym said...

Jag vill veta mer om förlossningen! Helst en sån där förlossningsberättelse, komplett med lustgas-citat och annat. :-P

 
At 11:43 em, Blogger Erika said...

Tom och Katie är ett par som ger mig rysningar... Det är något som inte står riktigt rätt till där, typ att de är med i en av världens mest manipulativa sekter.

Moderkakor, finns det något ofräschare? Jag får kväljningar bara jag tänker på det. Om man dessutom får för sig att ÄTA av den måste man verkligen ha en skruv lös. Och som du säger,vad bryr man sig om den om man precis har fått en bebis? :)

 

Skicka en kommentar

<< Home