tisdag, mars 07, 2006

Internet är dåligt! och sämre blir det

Det finns mycket bra med internet. Jag skulle inte sitta som en globunke framför skärmen timtals varje dag annars.
Det som är jobbigt är att typ alla nyhetssidor börjar med forum, där man kan diskutera artiklarna. Och folk är ju dumma i huvet. Det vet vi sen innan. Men AAARGH!
Jag försöker ju att låta bli att läsa kommentarerna. Men så ser man nåt och så irriterar man sig. Och så vill man ge svar på tal. På SvD måste man trycka för att få se kommentarerna - exemplariskt. Då kan jag strutna i att läsa. Men på Expressen ploppar kommentarerna upp av sig själva längst ner i artikeln. Då blir det ju att man kanske läser några meningar.
Jag har ju haft lite det problemet med olika forum, så jag går inte in om det handlar om tex jämställdhet eller dylikt, eftersom jag får ont i magen, blir arg, och allmänt förlorar hoppet om mänsklighetens framtid. Men nu har det som sagt förts vidare till vanliga nyhetssidorna.

Det var denna artikeln i Expressen som fick mig irriterad. Jag förstår egentligen inte poängen med artikeln till att börja med. Men iaf. Den verkar ha fått folk att reagera. Jag kan nog vara ganska dömande själv, men det de säger om flickan är ju inte direkt snällt. Kan folk inte ens försöka tänka sig in i andra människors liv. Ett försök till förståelse skulle räcka i de flesta fall. Men det är lätt att döma folk, för lätt. Bara att läsa en artikel om en sextonårig snart tvåbarnsmamma, sen kan man tala om för hela världen hur barnslig och omogen mamman är, samt att skattebetalarna borde rådfrågas om hon ska få behålla barnet (det är ju skattebetalarna som måste betala om hon inte kan försörja det själv).

1 Comments:

At 5:33 fm, Anonymous Anonym said...

"Det bästa preventivmedlet heter uppfostran." tycker jag var en söt kommentar.

 

Skicka en kommentar

<< Home