fredag, mars 03, 2006

Fredag, fredag

Hihi. Håller ju på och läser bul, och vi ska snart börja med Robinson Crusoe. Då passar ju den titeln. Ja, + att det är dagen fredag idag. Well.
Tänkte bara säga att jag nu skrivit en A4:a av tre på min romanpresentation. Duktigt, va? Det blev en paus nu för läraren vill ha med två citat från boken, och de jag tidigare tyckt passade tycker jag inte längre passar alls. Så nu ströläser jag och försöker hitta bra citat. Har hittat ett iaf, men det blir nog lite långt. En hel sida, typ.
Det ska vara ett citat under rubriken "referat" och ett under "egna kommentarer". Tycker det är svårt med egna kommentarer. Om jag skriver att jag tycker det är klurigt att avgöra vem som pratar i dialogerna (vilket det ofta är, eftersom det rätt vad det är hoppar in ett spöke och pratar) borde jag kansek ha med en dialogscen. Men det blir också så himla långt!!!
Det är bra att jag har bloggen så jag kan dryfta tankarna lite med mig själv. Att skriva ner dem gör faktiskt att det blir lite mer reda bland tankarna.
Nu ska jag blanda saft!