måndag, mars 06, 2006

Köpa & sälja

Nu har vi fått en köpare till lägenheten. Det kom ju inte så många på visningen, och bara en var intresserad, så vi får bara utgångspriset. Vi vägde det mot att ha en visning till. En del strul och det hade ju inte varit säkert att det gått bättre för det. Och eftersom vi flyttar på två veckor är det ju skönt att bli av med denna så snart som möjligt.
Vi handlade lite när vi var i Stockholm i helgen. Eller, vi gick till HM och Designtorget, för vi hade bara 30 minuter på oss. Vi köpte två bodysar i strl 50 (vi hade bara i 56, och de kan ju vara lite stora i början), och sen blev Johan kär i nåt blått set med en nalle på. Det blev också ett par solglasögon. :)
På designtorget köpte vi filurer till barnvagnen. Jag tycker de är coola. Pillan tyckte de var ohemult dyra när jag visade upp mina fina inköp när jag kom hem till familjen. Hon tyckte även att de såg ut som hemska aliens som skulle skrämma bebis? Nej, det kan väl inte stämma?
När jag kom hem fick jag också present av föräldrarna. Det låg som vanligt högar med tidningar, kataloger och böcker på soffbordet, och mamma typ "Vi har en present till dig bland högarna". Jag tänkte att de typ letat fram Råd & Röns barnspecial, eller nåt åt det hållet. Men det var en sån där "Första året"-bok. Jätte söt med Pelle Kanin. Blev jätteglad! Jag tycker om presenter! Mamma sa att hon saknade att inte ha någon sån bok om oss. Att man typ första gången bebis tar ett steg tänker man "den här dagen kommer jag aldrig glömma". Sen 20 år senare är väl det enda man vet att bebisen nån gång började gå.
Har köpt lite mer grejer på tradera också. Men nu är det lite mer "hjärna" bakom inköpen än det var i början. Jag har som en lista på saker vi behöver. Och finns inte det fina jag hittar på den måste det verkligen vara nåt JÄTTEFINT! Annars får jag inte köpa.

Nu måste jag läsa vidare. Den här bul-kursen är ruggigt stressig för att bara vara på halvfart. Tror jag pluggar nästan så mycket som förväntas av nån som pluggar halvfart, dvs 20 timmar. Det blir väl iofs lätt så när man studerar just litteraturvetenskap. Bara att läsa skönlitteraturen tar ju sin lilla tid. Fast det rör sig om barnböcker.

5 Comments:

At 12:47 em, Anonymous Anonym said...

Oj vad mycket grejer ni köper! *svimmar* Jag trodde typ att man behövde köpa några få pyttegrejer och sen får man resten i present. :D Skönt att ni hittat en köpare!

 
At 1:22 em, Blogger Veronika said...

Vi har bara fått en enda present hittills (fast vi har ju fått lite prylar av föräldrar - typ barnvagn, spjälsäng, ja det mesta som är lite större). Det verkar lite väl modigt att sitta och vänta på att få saker. Barnet måste ju ha nåt på sig i början.
Mer "onödiga" prylar som barnvagnshängsaken köper vi ju inte särskilt mycket. Det har vi inte råd med. Men hittar man fina saker vill man ju köpa. Det är som mina d&g guldskor! Bara använda en gång, men åh, vad jag älskar dem!

 
At 2:04 em, Anonymous Anonym said...

Jag älskar också dom. :)

 
At 2:08 em, Blogger Erika said...

Vad bra att ni har hittat en köpare! Det var nog smart att strunta i en andra visning, ni har ju lite viktigare saker att göra och hinna tänka på...
Den där boken om det första året är nog kul! Mina föräldrar skrev i såna för både mig och Thomas... och vi har flera fotoalbum var också, framför allt från när vi var små (ju äldre vi blev desto glesare fotades det). Hur som helst är sånt jävligt kul att ha i efterhand.
Inte för att dagens barn kommer dyka upp i så mycket fotoalbum kanske... Det är nog snarare digitalkameror som gäller för dagens generation föräldrar :)

Angående BUL-kursen så tycker jag det här momenten är väldigt seeegt. Historiska texter med gammeldags språk är inte min grej. Ska bli betydligt roligare att läsa Robinson Crusoe och Alice i underlandet...

 
At 10:41 fm, Blogger Veronika said...

Mimmi: Det är bra att jag har dig. Du får prova på Edith först, så gör jag alla rätt med min lilla bebis sen. ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home