måndag, mars 06, 2006

Apropå kål

När vi kom hem till familjen luktade det kål i halva huset. Men det var inte till vår middag. Det var farmor som lagade kål. :)
Okej - nu måste jag förklara det där. Mina föräldrar och mina systrar (och tidigare också jag) bor i ett stort hus ute på landet. I huset bor också farmor och farfar. Fast vi har som varsin ingång. Ett flerfamiljshus helt enkelt.
Ovanför farmor och farfar finns en tom del. Eller, där finns massa möbler, men ingen bor där. Så där bor jag när jag hälsar på hemma.
Så att farmor och farfar äter kål till middag innebär inte att jag gör det. Jag (och familjen) åt fläskfilé. Johan fick vegg-plattor och soyakorv. Jag undrade varför han aldrig äter det i vanliga fall. Men det är tydligen dyrt. Nåja, han verkade nöjd och blev mätt.
För övrigt hade mamma gjort sig till lite. Hon hade tydligen satt hela familjen på städtjänst innan jag kom hem. (Första gången Johan var hemma hos oss kan jag ju tillägga.) Och istället för att bara köra potatisgratäng ur en påse (japp, de går att köpa påsvis!) hade hon skalat och skivat och gjort alldeles själv. Sött va?
Plugga var det.

1 Comments:

At 2:12 em, Blogger Erika said...

Vad gulligt att din familj (och särskilt din mamma) ansträngde sig så för svärsonen... :)

 

Skicka en kommentar

<< Home