måndag, februari 27, 2006

Klappar mig själv på axeln

Idag har jag varit duktig.
Dels har jag fortsatt fixa och städa inför visningen, som börjar om knappt två timmar. Vi ska bara vänta på mäklaren, sen går vi ner på stan och äter pizza under visningens tid. Det har blivit riktigt fint, även om jag har lite kvar. Golvet i köket, samt bära ut sopor. Åh, när jag tänker efter har jag lovat Johan att städa ur under diskbänken. Varför lovade jag det? Jag kan ju inte böja mig ner? Dumskalle. Okej - jag har en del kvar att göra, men jag har ändå varit duktig.
Dels har jag pluggat duktigt. Är klar med den här delen av bulen, även om jag kanske kommer göra några ströinlägg. Jag har faktiskt skrivit sex inlägg fast man bara behöver skriva fem! Det kom sig av att jag först mitt fjärde, sen skrev jag ett femte. När jag så skulle publicera det inlägget hade jag fått ett svar på mitt fjärde inlägg, som jag kände mig lite grann tvungen att "försvara". Vi får se om jag får mer synpunkter, i sån fall får jag väl skriva ännu mer. Men det känns som jag gjort den här delen av kursen mer ordentligt än förra.
Dessutom fick vi hemtentan idag. Egentligen skulle vi inte fått den förrän på onsdag. Var lite nervös inför den, eftersom jag inte visste hur lång tid man har på sig. Så jag tänkte "Shit, danskagrejen in på fredag, sen säkert hemtenta nästa onsdag". Men icke - hemtentan i bulen ska in senast sista maj. Det ska väl tom jag hinna. :) Men jag ska satsa på att bli klar med den långt innan liten bebis, ja tom innan flytten om tre veckor. Skönt också, för nu hinner jag förbereda lite inför nästa kursmoment i bulen.
Saker jag borde gjort idag, men som jag väl får göra ikväll eller i morgon: läsa, läsa, läsa danskaroman. Ringa försäkringskassan (hur svårt ska det vara! skärp mig! de är säkert snälla!). Betala räkningar. Göra upp en plan (som jag sen kan komma efter i) på nästa kursmoment i bulen. För nu gäller det att göra ikapp. Kursen går på halvfart hela terminen, och jag vill ju ta poängen. Så om jag ska orka måste jag läsa lite snabbare än alla andra just nu. För jag måste ju ta en bebisbreak! Så jag måste typ ha inläggen klara innan bebis kommer och sen bara publicera dem i rätt vecka.
Nej - nu måste jag ju städa, kom jag fram till. Och kanske byta om från plyschbyxorna. Så här kan jag ju inte gå klädd på stan. Hihi.

1 Comments:

At 11:07 em, Anonymous Anonym said...

hoppas visningen gick bra! Du har inte en länk till er lägenhet på hemnet eller så?

 

Skicka en kommentar

<< Home