onsdag, mars 01, 2006

Jessica - vila då?

Det är kvinnor som Jessica Folcker som får mig att känna mig dålig. Först och främst - att ha inplanerat att sjunga i en schlagerfestival två veckor innan liten bebis kommer fram. Och finalen, när skulle den varit? En vecka efter? Hur planerar man då?
Jag förstår inte. Det är nog det. Igår (tror jag) föddes en liten dotter. En liten bebis man kan gosa med och ta hand om. Hur kan man då gå upp och sjunga i schlagerfestivalen på lördag? Och hur ORKAR hon?
Jag känner mig så himla stolt över att jag sprungit i affärer i tre timmar idag. Att sjunga schlagerfestival känns helt orimligt. Nu kan ju jag inte sjunga en ren ton, men iaf.
Jag tror inte det har var klag på Jessica. Jag tror mest att jag vill betona att det finns val jag absolut inte förstår. Om hon vinner hela schlagern, ska hon åka till (nånstans i utlandet, där de vann förra året) med lilla bebisen då?
Je ne comprend pas!

1 Comments:

At 10:45 fm, Blogger Veronika said...

Jag tror egentligen inte heller att det är någon fara för bebis. Däremot förstår jag inte hur Jessica orkar eller vill. Jag är nog ganska avundsjuk på att hon kan uppträda, när jag själv mest känner mig som en strandad val hela dagarna (och jag har 1½ månad kvar...). Och när jag fått min lilla bebis vill jag bara ligga och gosa hela dagarna! Åtminstone så länge Johan har sina 10 pappadagar. :)
Jag kan tycka att en del av den kritik som framförts mot Jessica är väl hård. Jag vill nog mest poängtera att jag inte riktigt kan förstå hur hon tänkt.
Å andra sidan, om liten bebis kommer innan 18 mars (ändå inte helt orimligt) så ska ju jag flytta direkt efter. Inte heller så bra planerat. Hehe.

 

Skicka en kommentar

<< Home