onsdag, mars 01, 2006

Anten eller

Okej, hur ska jag göra? Jag har bestämt mig för att idag är handla bebiskläder-dag. Jag har så jävla ont att jag knappt kan gå. Men min teori är att eftersom jag hittills bara mått sämre och sämre, fått ondare och ondare, så kommer denna trend inte brytas utan fortsätta. Alltså är det lika bra att få det gjort medan jag kan. Men, hur ska jag göra?
Antingen går jag in till stan och shoppar loss där. Det positiva med stan är att där finns fler butiker, bla polarn & pyret.
Eller så tar jag bussen till Gränsby centrum och shoppar där. Det positiva med Gränby är att deras ICA-butik just nu har lösviktsgodis för 3,90/hg. Det är prisvärt. Och de har ju alla stora affärerna, HM, Kappahl, Lindex.
Appropå barnkläder. Jag har hållit till lite till på tradera. Och jag har hittat världenes mest underbara rosa velourdress, med små öron på luvan. Jag är störtförälskad. Men om vi säger färgen bebisrosa. Jag är osäker på om jag skulle vilja ha den på varken tjej eller kille? Dels känns det för pluttinuttigt att sätta på bebisflickor såna rosa dressar, och att sätta på en pojke känns det alldeles för mycket som en politisk handling.

1 Comments:

At 3:38 em, Blogger Veronika said...

Mimmi: Jag drömmer fortf mardrömmar om den där gubben som tyckte att Edith var tjej däruppe och kille därnere, eller hur han uttryckte det. Jag vet inte om jag kommer orka med det. Så rosa på en son, näe, jag törs nog inte. :)
Vet såklart att bebis inte bryr sig. Men alla andra...

 

Skicka en kommentar

<< Home