tisdag, februari 28, 2006

Dumma dagis!

Läste just en artikel i UNT. Tydligen är det värsta förskole-problemen här i stan. Tex stod det om far- och morföräldrar som tvingas passa barn, för att föräldrarna ska kunna jobba. Då måste man ha gamla far- & morföräldrar tänker jag. :) Pappa fyller 50 om en månad, så han har lite tid kvar till pension och kan nog inte hjälpa till och passa barn. Iofs skulle min farmor & farfar kanske kunna göra det. De är ju panschisar!
Men - man kan ju inte vara hemma med ungen till den är tre? Jag menar, hur många föräldradagar kan man få ut egentligen? Även om man snålar blir det inte ens 1½ år man kan vara hemma. Iaf har inte vi råd med det.
lm: Vår lägenhet finns på hemnet, men jag är lite för blyg för att visa den. Det känns för privat. Men med lite detektivarbete kan du säkert komma på vilken lägenhet det är. :)

7 Comments:

At 10:50 fm, Blogger Veronika said...

Mm. Men enligt kommunens info kan man inte ställa ungen i kö tidigare än sex månader innan man vill att den ska börja på dagis. Vad gör man, liksom?
Dessutom trilskas jag med flytt och försäkringskassa just nu. Dagis får nog vänta några veckor. :)

 
At 12:21 em, Anonymous Anonym said...

Själv gick jag på föräldrardrivet dagis. Det var trevligt, vill jag minnas. Jag har kikat på er lägenhet. Hoppas det var ok. ;)

 
At 12:52 em, Blogger Veronika said...

Sara: Du känner ju mig, så det är ju egentligen bara konstigt att du inte varit här! Men jag är visst skyldig dig och flickorna en middag. Jag lovar att jag inte glömt! Men jag tror det är bättre att vänta till jag flyttat, då kan alla sitta vid samma bord. :)

 
At 12:57 em, Anonymous Anonym said...

Jaa! Så kan vi få beundra lilla bebisen också! *förväntansfull* Jag är jättenyfiken på vilka namn ni har som alternativ till bebis. Kan du inte berätta? Snälla..? :)

 
At 12:24 fm, Anonymous Anonym said...

nu har jag detektivat :) Jag tror jag hittat den! :) Grön fasad, right? =)

 
At 10:43 fm, Blogger Veronika said...

l-m: Jepp! Det var duktigt gjort. :)

 
At 8:15 em, Anonymous Anonym said...

hhi ;) Då har jag spionerat klart då :) Hoppas det inte gjorde alltför mycket? Var bara så nyfiken då jag följt bloggen så länge!

 

Skicka en kommentar

<< Home