söndag, februari 05, 2006

Vote for Esbjörn

Blev inringd i sista minuten att sitta i dörren till puben igår. När jag kom dit visade det sig att folk där börjat en kampanj - folk hade "vote for Esbjörn-pins" på sig. Alltså, kampanjen går ut på att JAG ska döpa min sötbebis till Esbjörn. Många verkar alltså tycka att Esbjörn är ett passande namn.
Hehe. As if.
Det är iaf ett väldigt ovanligt namn. Ingen bebis har fått namnet som tilltalsnamn sen 2003. Stackars unge.
Det som gör namnet extra fruktansvärt i mina öron är att när jag var pubvärd bodde det en löspenis som hette Esbjörn i ölförrådet. Varför penisen hette så är lite oklart, men det gjorde den. Så jag är ledsen alla ni som lagt ner er själ i kampanjen, och till och med gjort pins, för sannolikheten att min unge ska heta nåt sånt är NOLL!

2 Comments:

At 2:08 em, Blogger Erika said...

Det slog aldrig upplänningarna att ni kanske får en flicka? Gulligt upptåg ändå, tycker jag :)

Esbjörn är faktiskt ganska tufft... Lite fulsnyggt på något sätt, men ändå gulligt. Och unika namn gillas ju.

 
At 3:53 em, Blogger Veronika said...

Nja. Uplänningar är ju inte Uppsalas mest skärpta nationsaktiva. Men de/vi är söta. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home