onsdag, februari 01, 2006

De compuratoribus et libribus.

Wihoo!
Johan har fixat trådlösa internetet, så nu sitter jag med laptopen i knät i sängen. Och Johan kan spela World of Warcraft. Han fick nog igår när jag krävde att få ha datorn samtidigt som hans gubbe höll på och fiskade. Så idag kom han hem sent.
Med en semla och internetprylar.
Fina grejer. Det sticker ut ett litet kort som blinkar grönt. Men Johans dator måste vara på för att det ska funka. Men så kan det vara.
Har beställt böcker för 600 kr på adlibris igen (800+600+600, bara i år). Blev så trött på att inte hitta böckerna jag ville ha på bibblan, och Johan tyckte att lite bilderböcker kan vi ju ändå köpa. De kommer väl snart väl till pass. I bokaffären stod de böckerna vi köpte under åldern 3-6 år, men vår unge kommer bli överintelligent och kunna läsa redan när h*n är 1, så det så. Men vi beställde som sagt från internet. Tex på muminboken jag skulle ha sparade vi 60 kr!!! Och då om man köper typ 10 böcker sparar man en del pengar.
Sen köpte jag en bok åt mig också. Om hur man fixar själv hemma. Typ lägger golv, målar, kaklar, tapetserar. Tyckte det passade bra nu när det är dags att flytta. Kanske kan peka på bilderna åt Johan - "Titta så enkelt. Det här kan vi göra." Och sen får han göra. Moahahaha.