fredag, februari 03, 2006

Kultur

I onsdags träffade jag Lina, hon undrade om jag ville med på teater på fredag (dvs idag). Mm, kanske det, tänkte jag, och tog för givet att det var här i stan. Sen ringde hon igår så var det Shakespear (vafan, så stavas det väl inte, det ser ju jättekonstigt ut, ska det va ett e på slutet kanske?) "Lika för lika" på Dramaten.
Sist jag var på teater var det Hamlet, så det känns lite som ett tema. :)
Det blir iaf jag, Lina, Max och Hanna (och kanske fler som Lina inte visste) som åker till Stockholm ikväll. Roligt, roligt, med lite spontanteater.

5 Comments:

At 2:03 em, Blogger Veronika said...

Mm. Det ska bli roligt. Fast jag behöver nån som säger åt mig. Dels Lina som föreslog, och sen Johan som typ förbjöd mig att stanna hemma. Då insåg jag att jag nog är en tant. För jag trivs bäst hemma framför datorn/tvn. Men nu ska det ju bli jätteroligt, såklart. :)

 
At 3:01 em, Blogger Erika said...

Nej, usch... Teater är verkligen inte min grej, eftersom jag tycker det ofta brukar vara så otroligt krystat och överdrivet. Både jag och Joar får ärligt talat rysningar när vi hör ordet "teater", framför allt han. Jag föredrar nog skådespelande i form av film!

Hur som helst är det alltid kul att komma iväg lite och göra något!

 
At 4:24 em, Anonymous Anonym said...

Ja, det ska vara e i slutet :)

 
At 4:52 em, Blogger Veronika said...

anonymous: Mm. Misstänkte det. Prövade den stavningen också, men blev lite osäker. Och orkade inte springa och kolla i bokhyllan heller, lat som jag är. :)

 
At 7:30 em, Anonymous Anonym said...

själv googlar jag vid osäkerhet :D
/anneli (tråkigt det var arr vara anonym)

 

Skicka en kommentar

<< Home