torsdag, februari 02, 2006

Varför Johan är världens bästa

1. Han köper choklad åt mig.
2. Han tvingar med mig till ica när jag bara legat i sängen i mörkret hela dan. Annars hade jag nog legat i ide vid det här laget.
3. Han fixar fixiga prylar, som att borra hål i väggen, sätta upp hyllor och annat som jag faktiskt inte kan.
4. Han är kramgo'.
5. Han är rik som ett troll (eh, eller om man jämför med mig iaf).
6. Han hör inte när jag skriker från sängen "Jooooohan, vad gööööör du?". Däremot kommer han springande på en millisekund när jag säger "aj" för jag la mig på ett konstigt sätt på magen, och undrar vad som är fel.
7. När soppåsarna stått i hallen i en vecka tar han med dem till soprummet. Fast det är bara en teori, själv går jag ut med dem redan efter nån dag. Men jag antar att han skulle gå ut med dem om de stod tillräckligt länge i hallen.
8. Han tycker att jag är världens sötaste, snällaste och smartaste.
9. Vi har helt olika boksmak så nu när vi flyttade ihop blev det noll dubletter i bokhyllan.
10. Så länge mina idéer om vad som är bra inte innefattar färgen rosa (eller, rosa är okej i vissa fall) tycker Johan också att de är bra.

Jag var bara tvungen att skriva denna lista, eftersom jag är i nån form av period där jag anklagar all världens olycka på Johan. Köper han choklad är han dum för han inte köpte chips, och kommer han hem med chips är han dum för att jag vill ha choklad. Well. Stackarn. När man tänker efter är det nog jag som är den dumma. På affären idag köpte jag iaf både chips och choklad.

Appropå chips & choklad gick det bra hos bm. Mina mått hade ökat bara lite, så nu ligger sf-måttet mycket närmare mittenkuravn. Haha. Och hur många av er som läser fattar vad ett sf-mått är? :) Jag slapp väga mig, för skoskydden var slut, så det hade ju sett ut som jag gått ner i vikt eftersom skorna ju är tunga.
Min vanliga bm var sjuk också. Så jag hade hon som håller i föräldrautbildningen. Jag ringde Johan som vanligt och rapporterade efteråt och han skrattade och sa "Haha, jag har tänkt på det, vad jobbigt det måste vara att ha henne som bm". Hon är nämligen ganska pratig och frågig. Tex när hon mätte magen tröck och ruskade hon en väldig massa. Det brukar inte den vanliga göra.
Jag får träffa henne en gång till idag också (lyllos mig) för om nån timme ska vi upp till förlossningen och hälsa på. Tror ni man får se livs levande bebisar då? Jag har nog aldrig sett en bebis live förut.
Vi skulle iaf få se akupunkturnålarna. Wioo. Måste nog dricka lite nyponsoppa så jag inte svimmar däruppe. Visa mig nålar? Hur jävla smart är det då?