torsdag, februari 02, 2006

Att läsa inredningsmagasin

Jag köper inte bara mycket böcker - jag älskar tidningar också. Tack farbror staten för att du sänkte bokmomsen! Speciellt inredningstidningar kan jag köpa alldeles för många. Nu på senare tid har det blivit några gravid-tidningar också, men de är ganska likadana. Jag har kanske fyra stycken hemma. Det får räcka.
Men jag ville tala om skillnaden mellan att läsa inredningstidningar typ förut (som när jag bodde i studentrum) och nu, när jag ska flytta till en stor, fin (eg. ful) trea. Ett golv som jag förut kanske tänkte "Oh, fint golv", tänker jag nu "Hmm, 250 kr kvadratmetern, hmm. Det är ju ganska dyrt. Hmm. Men det skulle passa fint i ...rummet." Ja, ni fattar skillnaden. Ett snyggt golv, eller en snygg tapet, eller ett badrumsskåp, eller en fiffig kökshylla, är inte längre bara de sakerna, de är potentiella delar av mitt liv!
Jag vet inte hur vi gör med heltäckningsmatttorna. Egentligen vill jag bara säga BORT! Men enligt en av tidningarna jag läste är de på väg in igen som inredningsmode. De är väl iofs lika ohygieniska hur moderna de än är. Men som sagt. Lägga om golven i både sovrummen, det blir några tusenlappar. Ganska många faktiskt. Men det finns många fina golv som jag tittat på i mina tidningar.

1 Comments:

At 1:18 em, Blogger Veronika said...

Mm. Vi har nog bestämt oss för att ta bort dem. De såg väldigt fräscha ut, men jag vet hur drällig jag själv är, och ungar är väl inte helt kompatibla med heltäckningsmattor. Och med tanke på att jag hatar att städa är det nog mer praktiskt med ett plastgolv.

 

Skicka en kommentar

<< Home