tisdag, januari 31, 2006

Lång tisdag

Idag var en ovanligt lång dag. Var hemifrån i åtta timmar (8-16) vilket måste vara någon form av rekord.
Först föräldrautbildning del 2 kl 8.30. Smet tidigare därifrån för danskan som började kl 10.15, men jag kom snarare dit halv elva. Smög in och fick genast översätta en textsnutt. Givetvis översatte jag frokost med frukost, fast jag vet att det betyder lunch. *sucka*
Sen kl 12 skulle jag träffa Erika för lunch/fika. Vi bestämde i december att "vi ses nån gång i januari", så vi började känna att det var dags. Det blev Ofvandahls, och trots att semlorna kommit tog jag en skinkfralla, en chokladboll och fanta. Najs.
Blev kvar där till halv tre kanske, då gick jag till bibblan och lånade en bok om att föda, en dansk roman. Tänkte hitta lite bilderböcker också, men det gjorde jag inte. Det stod fem barnfamiljer med skrikande barn i kön till barnboksinfon. Så jag tror jag ska vara där när de öppnar nästa gång. Det var jag förra gången och då fick jag vara ensam. Borde inte barnfamiljer gå på bibblan mitt på dan?
Sen gick jag till Clas Ohlsson, de har så billiga pärmar. Eller, pärmar är dyra, men 19 kr är inte lika dyrt som många andra ställen (typ 35 kr kan man ju få betala). Efter det blev det en pizza på h-centrum (kom fram till att det var billigare än att gå till ica, från ica kommer man alltid hem med massa annat).
Ja, och sen var klockan lite efter 16 och jag kom hem. Störtade i säng med födelseboken och godiset som var kvar från igår. Så nu har jag läst hela den, utom något kapitel om födandets historia.
Nu ska jag dricka 2 liter vatten (är SÅ törstig) och gå och lägga mig. I morgon ska jag till skolan igen. Jag ooooorkar inte gå utanför dörren i morgon. Hoppla hepp. Då ska vi gå igenom danskans uttal. Det kan ju bli intressant.