måndag, januari 30, 2006

Tv-kväll

Det blev soffan igår kväll. Jag och Johan trängde ihop oss med tvätten (har fortf inte orkat flytta in den i garderoben) och åt chips, glass och läsk medan vi tittade på tv.
Det blev ett härligt zappande mellan Big Brother (jag slog vad på 7 silikontjejer, syrrorna 3 resp 4, men vet inte riktigt hur många det blev, minst 3), Unbreakable (med Willis, Jackson och en barnskådis som ser efterbliven ut), Terminator 3 (med Kaliforniens guvernör!!!), och Mythbusters (där de försökte göra kvicksand).
Jag tror att man vet att det är äkta kärlek när det går så bra att zappa mellan program. Ofta blir man ju helt tokig om det inte är man själv som håller i fjärrkontrollen, eller så får man skäll hela tiden för man byter kanal vid fel tillfällen. Så inte med Johan. När Big Brother blev pinsamt var det bara att byta. En fördel i det här fallet var ju att vi sett filmerna förut (eller, jag hade inte sett T3, men det gjorde inte så mycket när jag missade). Då är det lättare att missa lite här och där.
Appropå T3 (som kanske kunde klassas som jättedålig). Varje gång jag såg Arnold var jag tvungen att garva. Herre gud - den mannen är toppolitiker i en av USAs större stater. Hur pinsamt är inte det? Skäms inte kalifornierna? Jag skäms å deras vägnar.

1 Comments:

At 1:00 em, Blogger Erika said...

Härligt med tv-kväll! Jag kunde tyvärr inte se Big Brother eftersom vi som bekant inte har 5:an härute i Floggan. Vore lite kul att se vilka knasiga typer som är med i år i alla fall - men jag skulle aldrig orka följa BB...

Ja, den där fikan förresten! Jag kan både imorrn tisdag och på onsdag, eventuellt även torsdag (men i helgen jobbar jag). Säg till när det passar!
Vore lite kul att snacka skit om BUL-kursen t.ex... Är det inte skandal att det finns de som inte ens har orkat presentera sig än?

 

Skicka en kommentar

<< Home