torsdag, februari 16, 2006

Pojkvänstrubbel

Nu tror ni att ni ska få läsa nåt smaskigt, va? Icke. Det är bara jag som har svårt att sätta rubriker.
Men Johan har varit småkrasslig ganska länge. Igår hade han feber när han kom hem från jobbet, som han gick ifrån tidigare på flexen. Han kom hem lite efter tre. Så ligger han och kallsvettas hela natten, och hostar till han kiknar. Jag trodde ett tag att han skulle kräkas i sängen så mycket hostade han.
Sen när väckarklockan ringer på morgonen säger jag: Du går bara upp för att ringa och sjukskriva dig va? Nej, jag mår bra tycker han.
Va? VA!! Sen går han in och duschar. Återigen hostar han så jag tror att hans lungor ska hoppa ut ur kroppen på honom. Förstår inte varför han inte stannar hemma. Han hävdar att han inte kan göra det för det redan är så många sjuka på jobbet. Och? Han kommer ju sluta med lunginflammation. Och "Jag ska ju vara hemma och ta det lungt i helgen". Ja. Det är två dagar till helgen! Du är sjuk nu.
Dumma gubbe. Hur får man honom att stanna hemma och ta det lungt?

1 Comments:

At 3:48 em, Anonymous Anonym said...

"Johans kupp"
hihi
men liksom, alla är ju sjukskrivna pga os, då kan väl han få va det på riktigt. ring hans chef och be om löneförhöjning

 

Skicka en kommentar

<< Home