onsdag, februari 22, 2006

Mail från bul-läraren

Har fått godkänt på första poängen på bulen! Wihoo! Eller. Jag är godkänd med första momentet, och jag antar att det motsvarar ungefär 1 poäng.
Som jag misstänkte tyckte hon att jag kunde arbetat närmare kurslitteraturen. Men den var ju så himla tråkig! Och knappt applicerbar på uppgifterna. Well. Det är bättre i det här momentet. En av uppgifterna är att diskutera om kurslitteraturens analysverktyg (så att säga) är användbara för att analysera bilderböcker. Åh, vad fint jag ska skriva!

2 Comments:

At 9:31 em, Blogger Erika said...

Surprise, surprise! Jag blev också godkänd på första BUL-momentet... Men jag slapp en kommentar om att jag inte knöt an till kurslitteraturen, trots att jag själv tyckte att jag knappt gjorde det. Men men. Håller med dig om att det är betydligt lättare att hänvisa till den den här gången.

Bilderböcker är kul! Men nästa moment, det där historiska, verkar rätt tungt och tråkigt.

Förresten, fattar du om vi ska få första tentan den 1 mars eller inte? Hon har ju skrivit det i planering och sen gick hon typ ut och dementerade...

 
At 10:12 em, Blogger Veronika said...

Nej. Det var ju inte tentan, det står om inlämningsuppgift i instruktionen för bilderboken del II. Det är ju samma instruktion som för upplägget de hade förra gången. Det är ju lite ändrat.
Tentan får vi nog som planerat.

 

Skicka en kommentar

<< Home