fredag, februari 17, 2006

Dagens WIHOO!

Jag har saker att glädja mig åt hela dagarna. Tänk om nån när jag satt och var högstadiedeprimerad hade berättat hur mycket bättre livet skulle bli. Då hade jag väl varit åtminstone lite gladare?
Idag hittade jag äntligen ett eget ex av utbildningskatalogen för UU. Och se där! Från hösten 2006 ges 60-poängaren för att knyta ihop sin examen till en lärardito på DISTANS! Så jäkla underbart. Jag har hört så mycket dåligt om lärarutbildningen att jag verkligen dragit mig. Men distans!!! Det kan ju inte vara dåligt.
Åh. Jag ser framför mig hur vi har (höll på att skriva namnet på liten bebis, men det är ju hemligt) liten bebis på familjedaghem (heter det va?) kanske fyra timmar om dagen bara! Wiii! Tänk vara hemma 1½ år och sen bara halvtidsdagmamma i 1½ år. Lyllosunge. Dels få vara med föräldrarna, och dels få lekkompisar.
Nåja. Jag är ju en person som fått erfara att saker och ting inte alltid går som man planerar. Men just nu ser det riktigt bra ut.