onsdag, februari 22, 2006

Kök

Kan man anställa en person som arbetar 30 min om dagen varje dag, och har som enda uppgift att städa köket? Förstår inte hur kök fungerar. Jag gör inget annat än städar köket, och sen så fort jag ätit frukost och lunch, eller ännu värre: Johan har lagat middag, ser köket ut som hej kom och hjälp mig igen.
Kök är både oerhört tacksamma, som oerhört otacksamma att städa. Tacksamma eftersom det verkligen märks skillnad mellan massa disk, matrester och förpackningar, och det städade köket som sen visar sig. Men otacksamma eftersom det omedelbums blir stökigt igen.
Nu är det städat. Nu ska jag laga mat. Var tvungen att städa köket för att kunna laga mat. Och när jag är klar med matlagningen kommer det behöva städas igen. AAAAAAh! Jag blir galen. Nån som har ett tips? Utöver att anställa en 30-minuters städare.