tisdag, februari 21, 2006

Fika-time

Nu ska jag ner på stan och fika med Johanna. Ska ta med bilderna från vår nya lägenhet så hon får titta lite. Jag har bjudit in både henne och min lillasyster att bo i barnrummet. Hehe. Lite dumt, med tanke på att bebisen kanske vill bo där? Fast, små bebisar bor väl i föräldrarnas rum? Eller? Men praktiskt att ha två personer som delar rum med bebisen, då kan ju jag och Johan sova på nätterna.
Nä. Jag skojar bara förstås. Jag ställde ju min lillasyrra i kö på studentstaden här i Uppsala samma dag hon fyllde 18. Detta för att jag själv inte gjort det och hade svårt att hitta bostad. Så nu när det är dags för syster yster att börja plugga så har hon över 1000 ködagar. (Ni som läser i kommentarerna kan då lista ut att pillan/ppf är min lillasyster, den stora lillasystern som är 21, den lilla fyller 18 i juli.)
Och Johanna vet ju inte vad hon vill göra eller var hon vill bo. Och hon kan ju lika bra bo hos sin pojkvän som i mitt barnrum. För vem vill bo i Årsta? Haha. I do!
Fan - vad babbligt jag skriver. Konstigt iaf att gå och fika nu. Vid 10 åt jag sex rostbrödmackor med oboy. Och nu har jag just svept en halvliter nyponsoppa. Magen är fullfull. Inte ett dugg sugen på fika. Well - en chokladbiskvi går väl alltid ner?
Nu ska jag bara stoppa ner bilderna på lägenheten i väskan och sätta på mig strumpor. Borde kanske - eh borsta håret också. Jag lämnar ju aldrig lägenheten, så jag har glömt hur man gör.