söndag, januari 29, 2006

Rubrik.

Nu har jag varit hemma hos familjen. Jag har ätit så mycket och dåligt att jag gått upp 12 kg. Bara över helgen! Barnmorskan kommer bli arg på mig på torsdag för jag gått upp så mycket. Förra gången skyllde jag på julen. Vad ska jag skylla på nu? Min farmor fyllde 76, känns inte som en riktigt lika bra bortförklaring.
Men jag har iaf beställt en gravidyogadvd, så den kommer väl i veckan. Då får man träna avslappning (det ska vara bra inför förlossningen...) och träna de muskler som behöve tränas. Jag har gjort knipövningar en gång också. Jag fattar dock inte syftet eller hur man gör. Man ska spänna olika grejer, fast inte samtidigt. Som om jag känner skillnad på anal-, slid- och urinrörsmusklerna! Det kanske är det som är meningen, att man ska lära sig?
Utöver barnmorskebesök på torsdag ska jag och Johan också hälsa på uppe på förlossningsavdelningen. Bland annat ska vi få veta var köket finns, så vi kan ställa in vår matsäck där när det är dags. Tänk vilken tur det är med föräldrautbildningen, annars hade vi fått köpa mat i kafeterian "och den är dyr, och har inte öppet dygnet runt". Vilket vi också fick lära oss.
Ikväll börjar big brother. Det gör ont i hjärtat att titta på, jag måste kika genom fingrarna för det är så pinsamt, och jag vill bara zappa till en annan kanal. Ändå kommer jag sitta och titta klockan nio. Nån som kan förklara varför?

2 Comments:

At 12:51 em, Blogger Erika said...

12 kg över en helg - menar du allvar?! Läskigt snabbt i så fall... Men hur som helst ska väl barnmorskan skita i vad du väger (eller kanske inte helt och hållet eftersom du är med barn) - det är i alla fall inte läge att ge pikar om övervikt tycker jag.

 
At 1:19 em, Blogger Veronika said...

Nej. Det var en sk överdrift. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home