fredag, januari 27, 2006

Mitt namn

Sitter på namnsidor. Egentligen inte för att kolla upp mitt eget namn, men nu blev det att jag kollade upp det iaf. Att det var ganska vanligt på 70- och 80-talet har jag som räknat ut. Jag är ju inte direkt ensam om mitt namn.
Men Veronika/Veronica finns inte ens på topp100 längre. 2003 fick 31 barn det namnet! Det är ju hur ovanligt som helst nu!
Det flicknamn jag och Johan tänkt ut har ökat väldigt mycket de senaste åren, tydligen, men är fortf "ovanligt". 44 fick namnet 2003. Så alltså är det ett vanligare barnnamn än Veronika. Fast jag aldrig hört talas om nån som heter så. Men jag känner ju inte så många småbarn heller.
Pojknamnet är väldigt ovanligt, 8 st 2003. :)
Det finns över 200000 som heter Johan i Sverige, men "bara" 360 barn fick det som tilltalsnamn 2003.
Vi hinner nog ändra oss.

1 Comments:

At 1:16 em, Blogger Erika said...

Hej hopp! Så fanns jag också här... Eller jag har bloggat lite fram och tillbaka men har väl bestämt mig för att köra på nu eller nåt. Har känt till din blogg ett litet tag, men inte kommit mig för att kommentera förrän nu! Du kan väl räkna med bombmatta framöver kanske ;)

Vad är det senaste med lägenheten? Har panschisarna kolat vippen, eller ännu bättre gett upp budningen?

Jag är också sjukt nyfiken på vilka namn ni har tänkt ut! Bra att ni funderat på några som är ganska ovanliga i alla fall. Det är så trist när alla barn heter samma sak och liksom tenderar att försvinna i mängden...

 

Skicka en kommentar

<< Home