onsdag, november 16, 2005

Nu ska jag gå hem

Det är fint. Var på fest för personal och lite nya medlemmar. Läskigt hur få jag känner. När man var klubbverkare lärde man känna alla nya. Nu är det typ att folk kommer fram och undrar: Jaha, vad pluggar du?
HALLÅ! Jag är en av fyra heltidsanställda på det här stället! Nej, riktigt så tycker jag inte. Men bevisligen har jag inte varit tillräckligt synlig för medlemmarna. Det är ju ett bra tecken om folk vet vem man är. Får väl släpa mig bort från kontoret lite oftare och gå på fester.
Men nu var jag faktiskt den enda heltidarn som var på festen ikväll. Okej att jag inte stannade hela kvällen. Temat var Brott & Straff så jag klädde ut mig med en Bamse-snusnäsduk över munnen och hade en knallpulverpistol i handen. Funderade ett tag på att köra "detta är ett rån"-utklädnad med rån... men jag hade inte råd, och det är faktiskt ett ganska töntigt skämt.
Nu ska jag springa förbi studentrummet och länsa det sista i skafferiet där och ta med till Johan. Han var nämligen lite osäker på hur mycket socker han hade hemma. Och utan socker blir det inga chokladbollar.

Lyssnar på svenska favoriter igen. Carolas låt "Genom allt" måste vara det kanske sämsta? Ge mig Främling och Fångad av en stormvind!