torsdag, november 10, 2005

Jobba jobba

Det känns som det enda jag skriver om (just nu) är hur stressad jag är, och vad jag gör på jobbet. Jobb, jobb, jobb. Jag tycker inte ens att mitt jobb är så roligt just nu. Mycket jag gör är ju jätteskoj. Men just nu: urk.
Idag kom jag hit vid 11. Städade diskrummet. Härligt att skrubba bleck med äppelkaka. Speciellt som jag inte ens åt. Jag tror jag ska jobba som diskare några helger nästa termin. Det är sån jäkla terapi. Man får in så mycket skit och äckel, men lämnar stället i tipptoppkondition och blänkande. Lite jobbigt kanske att bära fulla diskbackar med tanke på magen?
Sen har både Carlsberg- och sprit-leveranserna kommit idag. Jag har faktiskt även sorterat in all läsk och vin och allt där det ska vara. Helt fantastiskt! Så himla fint. Dessutom har jag fixat växelkassorna. Hallå? Är jag bäst, eller? *dansar runt på bordet*
Så nu är det bara pappersarbetet som skulle varit klart förra veckan kvar. Men det kan väl vänta några dagar till? Nej då - inventeringen ska jag minsann få klar. Och lagerflyttarna. Och... ja, sen är det ju inget mer. *dansar ännu mer*
Har ett möte 15.00. Sköter jag mina kort rätt kan jag komma hem till 18. Åh, värsta korta arbetsdagen! Lyx! Fast - det kommer väl komma tio saker emellan.

Och förresten - jag har fixat dj till nyårsgasquen också! Det var typ min sista ångestpunkt (gåsen är ganska mycket ångest, men den är nu på lördag, och den verkar inte krisa). Nyår är det sista jag gör och ordnar under mitt år. 140 sittande och många gäster efteråt. Det gäller att allt blir bra. Och nu är det allra svåraste fixat: dj. Nu kan jag ägna krut på bordslöpare, fyrverkerier och skumpainköp.