torsdag, november 10, 2005

Tidsoptimist

För inte så länge sen skrev jag att jag var en tidsrealist. Och för ännu inte så längre sen (typ i förmiddags) skrev jag att jag trodde att jag skulle hinna hem till 18 idag. HAHAHA. Jag är nog en tidsoptimist iaf. Fast inte på ett sånt dåligt sätt som går ut över andra, som jag skrev om.
Lotti var bakis efter vinprovningen igår... tydl hade det bara kommit 5 pers, istället för 20 så det blev mycket vin per person. Tusan gubbar att man är gravid! Hade suttit fint med en rödvinsfylla. Dessutom firar hon treårsdag med pojkvännen idag. Så hon hade ingen lust att hjälpa mig med pappersarbetet. Eller, hon hjälper mig ju inte, hon ska ju lära sig hur man gör. Men fasiken vad tråkigt det är med inventeringar när det inte ens finns en pedagogisk aspekt på dem. Är iaf klar med inventeringarna. Nu ska jag bara jämföra med leveranserna för månaden.
Fast... det är ju 1½ timme kvar. Gör jag det på den tiden hinner jag ju fortf hem till 18. Åh, vad härligt det vore.