onsdag, november 09, 2005

Dagens lunch

Hoppar jag nog över. Snart borde Hanna (min flyttgubbe) komma. Hon försov sig (till ett möte kl 14, tänk dagens ungdom...). Tar nog bara en korv på macken. Jag vill börja flytta nu. För då om jag blir klar kan jag spela dataspel sen. Hanna ska på vinprovning 17.30 så vi har bara tre timmar på oss nu. Tempoflyttnin!
I helgen ska jag hem till familjen. Fast det kanske jag berättat? Pappa lät så glad när jag sa att "Jo, jag kommer hem i helgen". Jag säger ju det ganska ofta, och sen kommer det alltid något i vägen. Får se om jag åker hem fredagkväll eller lördag morgon. Det blir nog lördagen. Sen får jag skjuts hem på söndagen (fan för ordet "hem", det är alldeles hopplöst) av mamma. Ska försöka lura in henne på ikea en snabbis, samt hem till mig och köra över det sista till lägenheten.
Nu är banken, möte och spritbeställningen för idag klar. Såg att linnet (dukar och servetter) kommit. Så det är kanske dags att pusta ut. Ska ta en genomgång med Lotti imorgon så hon lär sig beställa öl. Hon beställde från Carlsberg igår, så hon klarar nog snart grundkursen. Så då kan jag pensionera mig.