fredag, november 11, 2005

Sånglektion

De andra gick tidigt. Jag kom vid 13-14 nån gång. Då hade Sara och Lotta redan gått hem för dagen. Det får man på en fredags, speciellt om man är bakis eller ska jobba i helgen. Och så var det. Och ett par timmar senare, 17 kanske, gick Karin.
Då lyssnade jag på winamp en stund, men för att vara ärlig har jag tröttnat på min 50-låtars låtlista. Så jag satte på Svenska favoriter på webbradion istället. Så nu har jag suttit här och skrålat med i härliga låtar jag inte visste jag kunde. Som den där astronaut-låten: hallå, hallå. Det är mycket roligare att jobba med fin bakgrundsmusik. Och högt har jag spelat också - det får man när man är ensam på kontoret.
Har fixat och donat och pinalat. Så nu är jag alldeles klar. Jag kan på riktigt åka hem i helgen med rent samvete. Med ett litet undantag... Det finns bara 80 fördrinksglas, och vi har 115 sittande i morgon. Nåja. Det ordnar sig säkert.
På måndag är det rutinjobb, fast ett extra möte, en rapportgrejs som ska skickas till vår nya huvudleverantör och ett policydokument jag skulle ha skrivit förra månaden. Men det är måndag. Nu är det helg. Med läsk och chokladask (alladin (ett l och två d eller tvärtom, eller både och?) och paradis för 49 på ica, det är det braiga med att julen är på väg, billiga chokladaskar) och roomservice på tvn och sen min tur att ha datorn. Wow: here I come!