onsdag, november 09, 2005

Haha.

Vilket fint inlägg det förra blev. Men med tanke på hur trött jag är så är det kanske inte så konstigt att jag publicerar texten innan jag skrivit den.
Både kroppen och hjärnan är helt mosiga. Helgen innehöll tyvärr varken den inplanerade "jobba undan allt jag borde gjort förut"-dagen eller den inplanerade "stanna hemma och inte jobba"-dagen. Istället var jag tvungen att jobba pub på lördagen (strålande att jobba 12-03, det är en så härlig känsla... på en lördag när man har bättre (jobb)saker för sig), och ingen kunde hjälpa mig inventera på måndagen så det blev söndagen istället. Var dock helt slut efter lördagen så jag tror jag var vaken ca 6 timmar i söndags.
Sen for måndagen iväg som måndagar brukar och igår var det tisdag. Fick en hel del gjort, tyvärr inte så mycket städning. Det var städdag och jag torkade typ en vägg. Men det behövdes, så det var ju inte onödigt. Men jag kunde kanske gjort mer... Fast som sagt: jag fick mycket pappersarbete jag tänkt göra i lördags gjort.
Sen var det ju fest på kvällen och jag höll i kassan. Folk slutade dricka vid 22. Några som ville gå ner i puben gjorde det. Jag gick hem (till studentrummet) och packade alla mina böcker och kläder i påsar och kartonger. Städade ur badrummet, så nu finns där bara två handdukar, toapapper och en tvål. Idag kl 14 går flyttlass nr 1.
Kom hem (till lägenheten) vid halv två. Lagom trött. Låg och pratade lite med Johan innan jag somnade. Sen var det upp halv tio (det är 8 timmar, eller hur?) och städa hos Johan. Kunde inte låta folk se hur illa ställt det är både hos mig och Johan... Men jag ska givetvis säga att "Oj, vad stökigt vi har det..." fast jag egentligen städat i över en timme. Höhö. Beprövat knep. Folk behöver ju inte veta vilken lortfia och slarvmaja jag verkligen är.
Klockan 11 var jag här för att jobba. Nu sitter jag och är stressad. Måste iväg till banken, men kan inte gå själv. Och personen jag ska gå med fick besök. Och jag kan inte börja med det jag borde innan jag varit på banken. Suck.
Snart dags för huvudvärkstablett. De höll mig igång igår, varför inte en dag till? Man får äta alvedon när man är gravid, det sa barnmorskan...