söndag, oktober 09, 2005

Sovdags

Har kollat kurser nu. Hittar typ ingenting jag kan fylla ut mina 10 p barn- och ungdomslitteratur med. Även om jag lovar csn att jag kommer läsa kursen på heltid, då jag inte kommer kunna läsa något efter 1 april, lär de ju inte betala mer än halva studiepengen, då kursen egentligen bara går på halvfart. Så jag behöver 5 extrapoäng som läses första terminshalvan så jag kan få fullt studiemedel i 5-10 veckor av terminen i alla fal.
Tyvärr SUGER Uppsala universitets hemsida vad gäller att söka kurser. Det är verkligen meningen att man ska veta vad man ska plugga, så får man veta när, hur, osv. Men jag kan läsa nästan vad som helst (utom möjligen Dinousariens tidsålder), bara det drar igång direkt i januari och är max 10 poäng, men hellre 5.

Kurslitteraturen för barn- och ungdomslitteraturen blir skitdyr. Har funderat på vad jag vill köpa och vad jag ska låna. Handböckerna brukar man ju bara läsa en gång, så de är väl bäst att låna. Men jag tycker så mycket om att stryka under/över och skriva i kanten! Själva barnböckerna ska jag nog köpa, det kan vara kul att ha. :)