måndag, september 05, 2005

Upptagen

Man skulle kunna tro att det inte är så svårt att hålla en blogg igång. Tjugotusen tankar flyger ju igenom ens huvud en vanlig dag (inte vetenskapliga fakta, jag bara hittar på, men det måste ju vara nåt sånt), och att skriva ner tre av dem borde inte ta mer än en halvtimme. Utspritt under dagen blir det ju i princip ingenting.
Men jag är ju så fruktansvärt trött. Har ju alltid ätit jättedåligt, men har iom graviditeten försökt skärpa mig + att jag äter vitamin och järn-tabletter varje dag. Men trots detta är jag fortf lika trött. Måste sova över 10 timmar för att funka normalt. Försöker dessutom ha lite fritid med Johan. Hans semester slutade idag, så nu kan ju inte han vara med mig på jobbet längre.
Sen har jag så mycket med jobbet nu, terminen har som alla vet börjat. Vår nya dansklubb har premiär nästa fredag. Innan dess måste ljuset monteras i taket, och massa saker köpas. Och danstillståndet är inte heller helt i hamn än. :) På fredag är första gasquen. Och idag började alla nya klubbverkare. Skulle helst vilja sitta på nationen hela kvällarna så jag kan rycka in när saker går fel. Men jag orkar inte.
Sen har jag ju allt det vanliga jag alltid har, inventeringar, rapporter, redovisningar, beställningar, möten med kunder, leverantörer osv. Tog i alla fall beslutet att inte följa med på KK-till (kick off för alla nationers kuratorer). Nationens heltidarkickoff samt ämbetsmannakickoff får räcka. Så kul är det inte att vara nykter. Diskussionerna kan ju vara intressanta, men tyngdpunkten ligger ju alltid på alkoholdrickandet.
Sen vill jag också meddela att jag är arg på doktorerna i Uppsala. Efter att ha bollats runt lite innan jag fick veta vilken vårdcentral jag tillhörde fick jag en tid 15 september, nästan en månad fram i tiden. Sen flyttade de fram mig ytterligare. Då är jag i vecka 13 (enligt egna beräkningar gjorde med hjälp av internet). Enligt info (jag också hittat på nätet) brukar inskrivningsmöte ske i vecka 8-12. Men jag fick den första lediga tiden som fanns!!! Då finns det inte tillräckligt med barnmorskor i länet, kan jag säga.
Och inte ens fick jag veta vart jag kunde ringa om jag oroade mig för nåt. Har idag haft en ihållande håll-liknande känsla i höger sida hela dagen. Hoppas att det går över. Annars får jag väl ringa sjukvårdsupplysningen. Dessutom har jag tandvärk för min sista visdomstand är på väg. Förstår att barn gråter när de får tänder. Jag gråter också. Och knaprar alvedon. Då försvinner både tandvärk och håll i magen.
Så därför orkar jag inte uppdatera så mycket.