tisdag, augusti 23, 2005

Dagens post

Skulle på ett möte kvart i tolv så jag gick hemifrån 20 i. (Låter inte så jobbigt, men jag kom hem från jobbet 2.30 på natten.) Kollade brevlådan när jag gick och såg att det låg ett tjockt kuvert så jag var tvungen att öppna direkt. Har näml beställt prylar från Panduro, men det var inte från dem. Istället stod det Jeannette X (alltså hennes efternamn, men hon vill kanske vara anonym) på adressen.
Det är fem år sen jag var i Schweiz med denna kvinna och vi har nog inte pratats vid på fyra. I kuvertet låg säkert 200 kort från vår vandring. Så jag drömde mig tillbaka till när jag var 18 och vandrade i Schweiz (vem är det som går och går och aldrig kommer till St Gallen = vi). Jag tog 7 rullar själv, så dem har jag drömt mig bort i då och då, men Jeanette hade satsat mer på naturen och tusan vad vackert det är i Schweitz.
Speciellt härligt är bilderna på mig där jag ligger utslagen med vattenflaska under ett träd och i bakgrunden ser man en lång, djup dal (så man förstår hur sjukt jävla högt vi är, dvs hur mycket uppåt vi gått) och vackra alptoppar och åhhh.
Lite konstigt var det också, för senast i förrgår pratade jag o Johan om precis den här Schweiz-resan. Jag berättade att jag paraglajdat och han tyckte jag var jättecool. Hihi. Så bara dumper det ner massa kort. Hon skickade med sin msn-alias också. Får nog ta och stoppa in henne i listan.
Så jag stod där i trappuppgången och glömde alldeles bort mötet. Men jag kom lite sent och det var ingen fara. Andra mötet idag inställt, så nästa hållpunkt är ett möte kl 18. Någon som ska hyra festsalen för en födelesedagsfest...

1 Comments:

At 1:12 em, Anonymous Anonym said...

Vad kul med en massa bilder. Än mer roligt att din vandrings-kompis hörde av sig! :)

 

Skicka en kommentar

<< Home