lördag, augusti 13, 2005

Dagens rubrik

kan man hitta i Svenska Dagbladet: Pendeltågsvagnar ska klara vintern. Inte en dag försent. Inte för att jag är särskilt ofta i Stockholm, och de flesta av mina vänner bor på tunnelbane/busslinjer. Men det är skönt för stockholmarna att de kan komma till jobbet även på vintern, tycker jag.

Johan åkte till Estland på köpa-sprit-resa med sina föräldrar idag. Jag jobbar puben ikväll (saknar bar och servering, men får sätta mig och ringa runt nu) och imorgon ska jag inventera. Har massor att göra på måndag också. Har puben både måndag och tisdag. Sen på tisdag ska jag hem till Johan igen, och då har han fått 140-sängen. Jag är sjukligt trött på att sova i hans 90-säng, även om han sover på soffan. Toffeln. Vill hellre ligga och kramas, fast utan rädsla att trilla ur sängen. :)

Appropå att jag är otursförföljd: jag tror att det är min högra fot som är det. Vid första olyckan (backen med glas jag tappade på foten) fick jag bara skärsår på höger fot. Sen när jag trampade på glas i köket var det också höger fot. Och sen igår körde Chris på mig med, ehh en bräda med hjul. Alltså inte en skateboard, utan någon form av transportmedel, som han åkte runt på i festsalen. Hehe. Sen, till slut, sent i natt sparkade jag in stortån (på högerfoten givetvis) i min byrå. Så jag kan inte gå med högerfoten längre.